Streghe (1989)

Italië
Horror

geregisseerd door Alessandro Capone
met Amy Adams, Jeff Bankert en Ian Bannen

Een jong meisje en haar broer nemen wat vrienden mee om het huis dat zojuist hebben geërfd, te gaan bekijken. Wat ze niet weten, is dat het huis bezeten is door demonen en de geest van een vrouw die verbrand is omdat ze een heks zou zijn. De geest is van plan haar brute wraak uit te voeren op de bezoekers.

Meneer Bungel

avatar van Decec
Tjonge wat een toeval, ik heb ook deze film klaargemaakt. Wegwezen.

Hij bestond tot voor kort nog : Bungel....het is niet aan ons om vragen te stellen laat staan te oordelen, het is aan ons om de gevallenen te gedenken en door te gaan.
Helaas nu met deze zwakzinnige eighties italohorror, waarin zo'n beetje alle mogelijke cliché's die je maar kunt verzinnen in 90 minuten zijn gepropt.
We hebben een haunted house in ze deep saus met een gruwelijk verleden, we hebben een lynchmob van rednecks, we hebben een hex die trouw heeft gezworen aan de Satan, we hebben haar dochter die haar werk moet voortzetten, we hebben een stel downie teens die per bus richting Florida afzakken waarvan er 2- broer en zus- het huis hebben geerfd en van wie we verrassend leren dat hun gehele familie op geheimzinnige wijze is gestorven, we hebben onder deze downie teens een sassy sistah, een blonde bimbo en een fat fuck, we hebben een jock die het met de blonde bimbo doet , we hebben een gevoelig nerdje met bril dat zingt en gitaar speelt, we hebben een heldin in de hoedanigheid van Vannucchi, we hebben haar kuise love interest, we hebben een blond bezeten kind dat haar slachtoffers lokt met een bal, we hebben een kettingzaag, we hebben een dronken Ierse priester die het exorcisme moet uitvoeren, we hebben een ironische" wordt vervolgd" twist op het einde en we hebben natuurlijk liters, hectoliters bloed....meer blood dan guts overigens, in feite zien we tijdens de slashings slechts de grotesk komische gezichtsuitdrukkingen van de slashers en niet de verwondingen van hun slachtoffers, gorehounds zal dit tegenvallen.
Het meest komische aan deze door de gebruikelijke corny teen humor ontsierde film was de mededeling in de credits "ORIGINAL story by Alessandro Capone"...ja, dat is een aardig gebruik van ironie.
We moeten overigens toegeven dat het technisch niet bijzonder slecht is, dit is zeker visueel niet poverder dan e.g. de tv-horror prullen die Fulci en Lenzi in die tijd maakten en het lijkt zelfs- ondanks de afgezaagdheid- geinspireerder. Het verhaal- voor zover aanwezig- kakt nooit geheel in en het is allemaal logisch aan elkaar gemonteerd. Een beproeving om geheel uit te zitten was het dus icm de so bad it's good factoren niet.
Acteerwerk van de teens abominabel allicht, met de ouwe Bannen als enige wat gekendere in de rol van priester Matthew. En een afschuwelijke teenie eighties pop titlesong.
Er is een niet geheel koshere DVD met Engelse dubs, maar het moge duidelijk zijn dat deze film slechts de moeite is voor "ik ben stoned en verveel me de tering dus ik ga maar eens een downie teen horror pulpfilmje uit de eighties opzetten "cinema buffs....

avatar van perceived
Heb hier zelfs nog geen woord meer aan toe voegen Zeker niet na die laaste zin van pippo

avatar van perceived
Zojuist wél met een half sterretje opgewaardeerd..!