The Boxing Girls of Kabul (2012)

Canada
Documentaire

geregisseerd door Ariel Nasr

In Kabul, in het stadion waar tijdens het Taliban bewind ooit vrouwen werden gestenigd, leren jongeren nu boksen. De meiden die hier trainen zijn vastbesloten om te bewijzen dat zij vrij zijn, en willen respect voor henzelf én hun land afdwingen. Er wordt eveneens gesproken met hun families, maar de focus ligt op de meisjes en hun training. Hun coach Sabir Sharifi doet er alles aan om 'zijn' meiden voor te bereiden op de Olympische Spelen van 2012. Veel hebben ze te danken aan hun ruimdenkende families, maar niet elke familie is wat dat betreft eensgezind.

Meneer Bungel