Used Innocence (1989)

Biografie / Experimenteel

geregisseerd door James Benning
met Kevin Henderson, James Benning en de stem van Lawrencia Bembenek

Met gebruik van een experimentele narratieve structuur herschept Benning de sensationele en controversiële omstandigheden van Lawrencia Bembenek. Deze voormalige 'Playboy Bunny' werd politievrouw, maar vervolgens beschuldigd en veroordeeld als moordenaar in de gevangenis gegooid. De film toont de evolutie van Benning en Bembenek, die de relatie presenteert door middel van hun brieven voor te lezen in de voice-over waarin de filmmaker de nieuwsgierigheid weet weer te geven met het onderwerp als het evolueert van intriges tot een liefde obsessie.