Beautiful Wave (2011)

Drama / Avontuur

geregisseerd door David Mueller
met Aimee Teegarden, Patricia Richardson en Lance Henriksen

Nicole (Aimee Teegarden) is een verlegen studente uit New York die nog steeds rouwt om de verdrinkingsdood van haar vader. Als ze naar Californië wordt gestuurd om de zomer door te brengen bij haar grootmoeder, ontdekt ze een geheim over haar familie waar ze meer over wil weten. Gaandeweg ontmoet ze nieuwe vrienden, krijgt ze een passie voor surfen en ontdekt ze een link met haar overleden vader.

avatar van WaynesW
Kinderpindakaas.
Niet kijken als je boven de....14 jaar bent !

0/5

avatar van killer13
volledig met je eens WaynesW!

Een matige film. De karakters komen niet echt tot 'leven'. Echt veel spanning is er niet te vinden in de film. Overigens bleef de film mij wel boeien om hem in ieder geval tot het einde te zien.

avatar van Elineloves
"Life's a lot easier if you let go of whatever is holding you back."

Ai. Spijtig. Had meer in kunnen zitten. Aimee Teegarden is een leuke meid, maar haar personage niet. Ik had er niks mee. De road trip naar Mexico was misschien wel het hoogtepunt, maar dat was meer omdat voornamelijk het begin van de film me niet wist te boeien. Een verlegen, maar schattig meisje die weg wordt gestuurd naar oma, nog bezig is met rouwverwerking, gaandeweg nieuwe vrienden leert kennen en de puzzel valt langzaamaan in elkaar. Niet dat ze slecht acteert, helemaal niet, maar ik heb wel iets gemist bij haar wat ik toch graag heb bij een dergelijk hoofdpersonage. Binding, empathie.. Dat ontbrak er aan. Haar 'ontwikkeling' ging me op een gegeven moment ook iets te ongeloofwaardig.

Soundtrack was wel oké, verder niet mijn ding.

AHWA
Prima film. Had weinig behoefte aan de pogingen om wat spanning in de film te brengen, past ook helemaal niet in het verhaal. Anderhalf uur naar Aimee Teegarden kijken vind ik op zich al geen enkel probleem, maar ze deed het ook nog eens prima, beter dan verwacht zelfs. Haar non-verbale kwaliteiten zijn hier juist beter dan haar delivery want die valt af en toe nog een beetje dood. Ik wist niet dat de moeder uit Home Improvement al oud genoeg was om een oma te spelen, maar vooruit

3.0* Fijne soundtrack ook, dus een prima niets-aan-de-handfilmpje.

avatar van blurp194
Erg voorspelbaar en zonder ook maar de kleinste verrassing. Het script is in drie zinnen uit te leggen, en toch zitten er af en toe gaten in. Goed acteren kunnen de spelers misschien wel, maar dat wordt hier echt niet gevraagd.

De beelden zijn wel mooi. Dat dan weer wel. Als je het geluid uitzet, dan stoort het zwakke script misschien wat minder. En dan hoor je ook de belabberde soundtrack niet.

avatar van schumacher
Middelmatige film, ze konden er veel meer van maken.
Ik heb 2.5 gegeven vanwege een aantal mooie locaties, de film me ondanks alles toch kon blijven boeien en voor de 2 schoon vrouwen, Aimee Teegarden is een schoon kind.

avatar van Elizannthe
Niet diepgaande, toch aardige film.