La Bella Gente (2009)

Italië

geregisseerd door Ivano De Matteo
met Antonio Catania, Monica Guerritore en Victoria Larchenko

De architect Alfredo (Antonio Catania) en de pyschologe Susanna (Monica Guerritore) zijn ruimdenkende vijftigers met een jeugdige uitstraling. Ze leiden een comfortabel bestaan in Rome en brengen de weekends en een flink deel van hun zomervakantie door in hun vakantiehuis op het platteland. Tijdens een ritje daarheen ziet Susanna hoe een jonge prostituee (Victoria Larchenko) langs de kant van de weg mishandeld wordt een man. Op stel en sprong besluit Susanna dat ze het jonge meisje een ander leven wil geven. Maar wil het meisje dat ook?

Boeiende karakterstudie van progressief echtpaar dat zich ontfermt over een jong hoertje. Dat gaat allemaal goed totdat de zoon met z'n vriendin thuiskomst. Mooi om te zien hoe de houding van de echtelieden t.o.v. het meisje van lieverlede 180 graden draaien.