Eine Halbe Ewigkeit (2011)

1 stem

Duitsland
Drama / Romantiek

geregisseerd door Matthias Tiefenbacher
met Cornelia Froboess, Matthias Habich en Anna Maria Sturm

Er zijn meer dan vijftig jaar verstreken sinds Harry zijn grote liefde Zuster Elisabeth verliet om naar de Verenigde Staten te gaan. Hij keert na jaren terug en kan niet wachten om haar te zien, maar ontdekt dat ze een non is geworden. Ze wil geen contact: ze is gekwetst omdat hij al die jaren niets van zich heeft laten horen.

avatar van Brix
Niet minder dan schokkend om mijn jeugdidool Conny (Cornelia) Froboess zó gerimpeld en oud te zien.
Maar wát een uitstekende actrice is het toch.
Haar acteertalent was al vroeg in haar leven aanwezig, maar nam een heel hoge vlucht naarmate ze wat ouder werd, en de kans kreeg op toneel en in serieuzere films te spelen.

Ik heb geboeid naar haar zitten kijken in deze film.
Haar tegenspeler Mathias Habich is ook niet een van de minsten, en al vele jaren een van mijn favoriete Duitse acteurs.
Een koppel dat aan elkaar gewaagd is, en de film tot een kijkgenoegen maakte voor mij.

Het verhaal is aardig, maar eigenlijk is het 't goede acteerwerk dat mij het meest interesseerde.