Chile Puede (2008)

Chili
Komedie / Sciencefiction

geregisseerd door Ricardo Larraín
met Willy Semler, Boris Quercia en Javiera Contador

Zakenman Patricio is geobsedeerd door het idee een Chileen de ruimte in te krijgen. Hij overtuigt een naïeve leraar, die wanhopig probeert z'n vriendin te imponeren en z'n rottige baantje te ontvluchten, om de eerste Chileense astronaut te worden. De lancering is succesvol, maar de techniek in het ruimtevaartuig laat veel te wensen over. Ondertussen merken de Amerikanen dat een niet geïdentificeerd ruimtevaartuig is gelanceerd vanuit Chili. Ze denken dat het om een satelliet van Al Qaida gaat en sturen een SWAT-team om het ruimtestation te overmeesteren en de satelliet op te blazen.