ad
  • 8.078.912 stemmen

Teenage Kicks: The Undertones (2001)

Documentaire / Muziek | 72 minuten

Genre: Documentaire / Muziek

Alternatieve titel: The Story of the Undertones: Teenage Kicks

Oorsprong: Ierland / Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Tom Collins

Met onder meer: John Peel, Eamonn McCann en Feargal Sharkey

IMDb beoordeling: 6,3 (211)

Releasedatum: 1 februari 2002

Over Teenage Kicks: The Undertones

BBC-radioveteraan dj John Peel bezoekt voor het eerst het Noord-Ierse Derry en ontdekt daar de groep die zijn favoriete popsong maakte, namelijk 'Teenage Kicks' van The Undertones. De film voert ons terug naar 1975, toen de band bij elkaar kwam en met hun muziek opschudding veroorzaakte. Peel neemt ons mee op een ontdekkingstocht waarin hij zich verbaast over de onschuld van de band en de volslagen ongekunstelde manier waarop ze alle hype en mediapromotie weerstonden. The Undertones weigerden het allemaal serieus te nemen. Niettemin kregen ze een ware cultstatus buiten hun eigen stad.