Teenage Kicks: The Undertones (2001)

Alternatieve titel: The Story of the Undertones: Teenage Kicks

1 stem

Ierland / Verenigd Koninkrijk
Documentaire / Muziek

geregisseerd door Tom Collins
met The Undertones, John Peel en Eamonn McCann

BBC-radioveteraan dj John Peel bezoekt voor het eerst het Noord-Ierse Derry en ontdekt daar de groep die zijn favoriete popsong maakte, namelijk 'Teenage Kicks' van The Undertones. De film voert ons terug naar 1975, toen de band bij elkaar kwam en met hun muziek opschudding veroorzaakte. Peel neemt ons mee op een ontdekkingstocht waarin hij zich verbaast over de onschuld van de band en de volslagen ongekunstelde manier waarop ze alle hype en mediapromotie weerstonden. The Undertones weigerden het allemaal serieus te nemen. Niettemin kregen ze een ware cultstatus buiten hun eigen stad.