• 8.297.474 stemmen

Genre: Horror

Oorsprong: Frankrijk

Geregisseerd door: François Gaillard en Christophe Robin

Met onder meer: Julie Baron, Guillaume Beylard en Elina Calmels

IMDb beoordeling: 4,8 (145)

Plot Last Caress

Vijf jongeren die onder elkaar een leuk weekend wilden doorbrengen in een herenhuis vinden een veel minder rustige plek dan ze verwacht hadden, wanneer zij worden geconfronteerd met een familievloek en een sadistische meedogenloze moordenaar. Verblind door hun eindeloze zoektocht naar vleselijk genot, merken zij het botte geweld echter niet op...

stinissen (crew films & series)

Franse horror die niet de moeite waard is.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Heerlijke no budget film die terug grijpt naar de jaren 70/80 met die herkenbare synthesizer sound, zwarte handschoentjes en de ongegeneerd exploitatie van het vrouwelijke lichaam. Vind z'n oorsprong een beetje in de Giallo-hoek, maar kent ook lekkere gotische elementen en is over het algemeen niet weg van goedkoop effectbejag die een beetje doen terugdenken aan Jean Rollin.

Soms wat klungelig en heel logisch is het niet altijd, maar dat zijn die heerlijke kenmerken van de huis-tuin en keuken films. Goed tempo, prima soundtrack en de gore is daarnaast zeker niet onaardig. Het blijft een populaire uitweg voor de beginnende regisseurs, maar biedt wat mij betreft nog altijd geen garantie voor een goede film. In dit geval is de retro aanpak in ieder geval wél tof en daarmee doet het 't verleden weer een stukje meer eer aan dan bijvoorbeeld Bloodbath in the House of Knives (2010)

avatar van Noodless

Noodless

jeroentjuhhhhh schreef :

Zonder meer duidelijk.

Goed tempo, prima soundtrack en de gore is daarnaast zeker niet onaardig.

Voor mij de pluspunten van de film samen met die vernoemde elementen hierboven.

Niet dat ik de film nu goed vind, maar er zitten wel een paar heerlijke momenten in de film zoals de openingsscène, de sadistische moordenaar met zijn zwarte handschoentjes, een paar toffe bloederige momenten en de soundtrack. 5/10