Let Freedom Ring (1939)

1 stem

Drama / Romantiek

geregisseerd door Jack Conway
met Nelson Eddy, Virginia Bruce en Victor McLaglen

Jim Knox, eigenaar van de spoorwegen, heeft er alles voor over om het land goedkoop in bezit te krijgen dat nodig is voor de aanleg van de spoorlijn. Steve Logan, een idealist afkomstig van Harvard, lanceert een krant die zich tegen de macht van Knox verzet. Hierop besluit de rijke familie van Steve de handen van hem af te trekken en ook bij zijn vrienden uit de hogere kringen is hij niet langer welkom.

avatar van Dutchfan
Nelson Eddy maakt voor het eerst sinds 1932 een film zonder Jeanette Macdonald en om van succes verzekerd te zijn kreeg hij een fantastische cast en een goed filmscript.

Resultaat : een leuke film, waarin Nelson Eddy zijn fans niet teleurgesteld omdat hij ook nog eens een aantal mooie nummers ter gehore brengt.

Verder zijn vooral Victor McLaglen en Charles Butterworth erg goed en natuurlijk is Edward Arnold weer geweldig als schurk.

Virginia Bruce is een erg mooie actrice.