Spanien (2012)

Alternatieve titel: Spain

Oostenrijk / Bulgarije

geregisseerd door Anja Salomonowitz
met Tatjana Alexander, Cornelius Obonya en Grégoire Colin

Een buitenlander die ongewild gestrand is in Oostenrijk probeert er alles aan te doen om zijn oorspronkelijke bestemming te bereiken; Spanje. Een restaurateur die zijn geld verdient met het schilderen van religieuze iconen langs de kant van de weg heeft genoeg van de opdringerigheid van haar ex-man. Deze is op zoek naar de juiste woorden om zijn geliefde terug te krijgen, terwijl hij rondneust in het privé-leven van homokoppels als onderdeel van zijn job als politie-ambtenaar. Een gokverslaafde hoopt op hulp van een dubieus financiële onderneming. Allen zijn ze op zoek naar geluk.

Gisteren was de regisseur aanwezig samen met de Belgische editor van deze film op het filmfestival van Gent.

avatar van pierrrke
Zeer degelijk geacteerd en heeft opzich interessante verhaallijnen die langs en door mekaar lopen. Maar hij is wat mij betreft te traag en te weinig pakkende gebeurtenissen. Het verhaal van de gokverslaafde was het interessantste en had tenminste beetje vaart. De rest was nog wel interessant maar miste toch de juiste uitwerking. Ook werd er gebruik gemaakt van langdurende nietszeggende shots die het verhaal ophouden en de interesse van mij deden verminderen. (bv. een man die zich staat te scheren). Als deze shots nu weggelaten waren en vervangen werden door interessante/schokkende wendingen die er echt toe doen dan zou er ten eerste veel meer vaart zijn want de traagheid werkte mij op de zenuwen en de film zou gewoon beter zijn mocht er alles uit het verhaal gehaalden worden want het had veel potentie.

Matig, gelukkig was het gratis 2,75*