The Kentucky Derby (1922)

Actie / Misdaad

geregisseerd door King Baggot
met Reginald Denny, Lillian Rich en Emmett King

Moncrief Gordon wedt om $10.000 met zijn buurman Rome Woolrich dat zijn paard, later als het volwassen is, de volbloedhengst Twilight van Woolrich kan verslaan. Donald, de zoon van Moncrief, haalt zich de woede van zijn vader op zijn hals als hij trouwt met Alice Brown, de dochter van de stalknecht. Donald wordt van huis weggestuurd en gaat naar New York. Daar wordt hij ontvoerd en werkt gedurende drie jaar gedwongen op een schip. In de tussentijd wordt er geld gestolen van zijn vader en Ralph, de dader, probeert de schuld bij Donald te leggen. Daarbij is Ralph ook van plan om er zeker van te zijn dat de race tussen de twee paarden in het voordeel van Twilight uitvalt, zelfs als daar een moord voor nodig is.