Mauvaises Affaires (1997)

1 stem

Frankrijk

geregisseerd door Jean-Louis Bertuccelli
met Bernard Le Coq, Christian Charmetant en Anne Richard

Een stadje in Zuid-Frankrijk. Philippe Moreau is de sympathieke burgemeester van het stadje en tevens senator. Zijn broer Paul is onderzoeksrechter. Na jaren in Noord-Frankrijk doorgebracht te hebben komt Paul werken in het stadje van zijn broer. Daar ontdekt hij dat de corruptie welig tiert.

Bernard Le Coq is uitstekend als de corrupte maar naar buiten uit sympathieke en betrouwbare ambtenaar in een film die de ganse duur best boeit.
Een kijk achter de schermen van de lokale politiek en de famiale spanningen die ontstaan bij het blootleggen van corruptie zijn op een interessante wijze verhaald.