Mevsim Çiçek Açti (2012)

Turkije

geregisseerd door Ali Levent Üngör
met Turgay Tanülkü, Mehtap Bayri en Onur San

Vijftig jaar geleden kwamen ze als gastarbeiders naar Duitsland om een beter leven te leiden en hun dromen te realiseren. Maar ze hadden helemaal geen idee wat ze zouden verliezen. Het leven ging door met de hoop om gelukkig te worden, vol verlangen en zonder spijt of wanhoop. Ze hangen tussen twee culturen, in Duitsland als 'buitenlanders' en in Turkije als 'Duitsers'. Hun identiteit was een last voor hen. 'Mevsim Cicek' (Seizoensbloemen) is een verhaal over de strijd van het leven, over vrouwen die onder beledigingen, lichamelijke letsels en verwarde emoties lijden, en die uiteindelijk zelfs vermoord worden.