Viaggio Clandestino - Vite di Santi e di Peccatori (1994)

Alternatieve titel: Il Viaggio Clandestino

Italië

geregisseerd door Raoul Ruiz
met Donato Castellaneta, Marco Cavicchioli en Alessandra D'Elia

De zielsverwant van San Gil is Ciccio Bavaria die, in tegenstelling tot de eerste, volhardt in het zoeken naar zonde. Voor Bavaria werkt de zonde bevrijdend en dynamisch. De film vertelt het verhaal van de reis die deze twee hoofdpersonen maken; een reis die leidt naar de ondergang van San Gil, terwijl Bavaria reïncarneert tot Boeddha. Er is echter nog een reiziger, een clandestiene reiziger: Christus, voortdurend op de vlucht voor de engelen. Deze Christus helpt de mensheid niet met wonderen, maar door zo goed als hij kan in zijn levensonderhoud te voorzien met het geven van weersvoorspellingen.