Main Street Lawyer (1939)

Alternatieve titel: When Gangland Strikes

Drama / Misdaad
72 minuten / 53 minuten (edited version)

geregisseerd door Dudley Murphy
met Edward Ellis, Anita Louise en Robert Baldwin

Flossie, de vriendin van de gangster Tony Marco, wordt ontslagen uit de staatsgevangenis. Samen met Marco en zijn advocaat Ballou gaat Flossie naar de stad Corinthia om daar een brief af te geven aan de officier van justitie Abraham Lincoln 'Link' Boggs. Deze brief is van haar overleden celgenote, die naar de gevangenis was gestuurd door Boggs. Daar was ze bevallen van een dochtertje (Honey) en Boggs heeft haar geadopteerd. John Ralston, de eigenlijke baas van Corinthia, is woedend op Boggs wanneer deze weigert om een werknemer van hem te vervolgen omdat hij zijn weekloon gestolen heeft. Ralston start een rechtszaak tegen Boggs, waar Marco’s bende getuige van is. Advocaat Ballou ziet nu een kans om Marco, die al is aangeklaagd is door officier van justitie Donnelly, uit de gevangenis te houden.