• 8.480.392 stemmen

Reveille with Beverly (1943)

Komedie / Muziek | 78 minuten

Genre: Komedie / Muziek

Geregisseerd door: Charles Barton

Met onder meer: Ann Miller, William Wright en Dick Purcell

IMDb beoordeling: 6,6 (402)

Plot Reveille with Beverly

"HOT HITS! TWINKLING TOES! RACY ROMANCE!"

Beverly Ross is de telefoniste bij een lokaal radiostation. Beverly grijpt haar kans om de presentatrice en samenstelster te worden van een opgenomen programma, dat op een vroeg ochtenduur voor de soldaten in een nabijgelegen legerkamp als reveille wordt uitgezonden. Beverly voelt aan welke bands en zangers favoriet zijn bij de soldaten. Ze doorspekt de platen, die de soldaten leuk vinden, met korte praatjes en berichten over het legerkamp. Beverly's jongere broer Eddie Ross is een soldaat in het kamp. Eddie en twee van zijn vrienden strijden om Beverly‘s aandacht.

imageimage

Puckett "Canvassback"

avatar van Dick2008

Dick2008

Toegevoegd in 2012 door Dogie Hogan. Bedankt

Voor dit soort films is er hier onder de vaste kliek weinig tot geen belangstelling. Maar onder de vele bezoekers, je weet maar nooit. En het is gewoon prettig dat ze er wel opstaan, dit soort films, zodat ik nog even wat kan neerpennen.

Niet veel anders dan Jam Session van een jaar later. Ann Miller draagt als Beverly de soldaten een warm hart toe, wat gangbaar was voor vele films uit die tijd en ze hebben er wat meer humor tegenaan gegooid in deze film maar verder wordt dezelfde lijn gevolgd en zit het tussendoor weer vol met muziek. Bekende clip van Duke Ellington met Take the A train en andere grote namen uit die tijd, zie weer poster, zoals Count Basie, Bob Crosby en The Mills Brothers, die zelfs twee nummers zingen. Ook nog Frank Sinatra, die toen nog maar net een solo-carrière was begonnen en Night and Day zingt. Aan het eind gaat Ann Miller weer aan de tap. Leuk voor liefhebbers van muziek uit die tijd of je moet een fan zijn van Miller, maar anders zou ik wat anders uitzoeken. 2.0/muziek 4.0

avatar van Dutchfan

Dutchfan

Vergeet het flauwe verhaaltje (alhoewel Ann Miller en Franklin Pangborn altijd de moeite waard zijn) en geniet van de fantasische muziek van Frank Sinatra tot Duke Ellington.

Deze film mag door muziekliefhebbers van dit genre niet gemist worden!

Ann Miller heeft slechts 1 dansnummer,en ze is goed!

De film was een gigantisch succes,vooral bij de soldaten(het was midden in de 2e wereldoorlog)

De twee mannelijke hoofdrolspelers Wright en Purcell zouden tragisch genoeg niet lang na de film overlijden.

avatar van Bobbejaantje

Bobbejaantje

Heerlijk niemendalletje waarin de Golden Age of Radio in het zonnetje wordt gezet. Ann Miller is de favoriete radio host van de GI’s en wie kan hen ongelijk geven. Terwijl de wereldoorlog woedt, houdt zij het moreel van de jongens hoog. De rol van Ann Miller als Beverly is daarbij gebaseerd op een real life gelijknamige radioshow van die tijd. In één van de scenes van deze ‘radiofilm’ wordt trouwens allusie gemaakt op de komende doorbraak van de televisie, op dat moment nog in een soort schemerzone.

Ondanks de aanwezigheid van de oorlog op de achtergrond - heel wat scenes met militairen in hun basiskamp - gaat het om een lichtvoetige komedie, met een romantische subplot uiteraard. Overgoten met een patriottisch sausje maar het blijft allemaal wel sympathiek op één of andere manier.

Behalve leuke en soms dwaze humor draait het ook om de muziek, met bijdragen van o.a. Count Basie & orkest, Duke Ellington & orkest, Bob Crosby & orkest, Frank Sinatra en de geweldige Mills Brothers die vocaal een orkestje imiteren. Liefhebbers van big band jazz kunnen hier dus hun hartje ophalen, en genoten heb ik. Plezante uitsmijter is het tapdansnummer van Ann Miller in de finale, met haar oneindig lange benen in semi-militaire tenu is ze wel heel erg sexy. Dit soort propaganda vind ik erg aangenaam om te bekijken waardoor er bij mij een half sterretje extra bijkomt.

avatar van Dick2008

Dick2008

Dit is net zo'n film als een dvd met daarop soundies. Mills Brothers-Cielito Linda/Count Basie-One o'clock jump/Bob Crosby-Big noise of Winnetka/Duke Ellington-Take the A train/Frank Sinatra-Night and day/damesorkest/Freddie Slack-Cow cow boogie/Mills Brothers-When the moon comes over the mountain/Radio Rogues-Wabash moon.

De film begint al meteen met The Mills Brothers en daarna best leuk als Beverly (Ann Miller) droomt van een carrière bij de radio met een eigen programma en die krijgt ze. Een militair ziet haar ook wel zitten. Saaie film. Het radioprogramma is de titel van de film. Ze treedt ook live op vanwege de populariteit en zingt aan het eind Thumbs up and V for Victory.

(Basie, Ellington, Slack en Sinatra zijn goed)