Reveille with Beverly (1943)

Komedie / Muziek

geregisseerd door Charles Barton
met Ann Miller, William Wright en Dick Purcell

Beverly Ross is de telefoniste bij een lokaal radiostation. Beverly grijpt haar kans om de presentatrice en samenstelster te worden van een opgenomen programma, dat op een vroeg ochtenduur voor de soldaten in een nabijgelegen legerkamp als reveille wordt uitgezonden. Beverly voelt aan welke bands en zangers favoriet zijn bij de soldaten. Ze doorspekt de platen, die de soldaten leuk vinden, met korte praatjes en berichten over het legerkamp. Beverly's jongere broer Eddie Ross is een soldaat in het kamp. Eddie en twee van zijn vrienden strijden om Beverly‘s aandacht.

Dick2008
Toegevoegd in 2012 door Dogie Hogan. Bedankt

Voor dit soort films is er hier onder de vaste kliek weinig tot geen belangstelling. Maar onder de vele bezoekers, je weet maar nooit. En het is gewoon prettig dat ze er wel opstaan, dit soort films, zodat ik nog even wat kan neerpennen.

Niet veel anders dan Jam Session van een jaar later. Ann Miller draagt als Beverly de soldaten een warm hart toe, wat gangbaar was voor vele films uit die tijd en ze hebben er wat meer humor tegenaan gegooid in deze film maar verder wordt dezelfde lijn gevolgd en zit het tussendoor weer vol met muziek. Bekende clip van Duke Ellington met Take the A train en andere grote namen uit die tijd, zie weer poster, zoals Count Basie, Bob Crosby en The Mills Brothers, die zelfs twee nummers zingen. Ook nog Frank Sinatra, die toen nog maar net een solo-carrière was begonnen en Night and Day zingt. Aan het eind gaat Ann Miller weer aan de tap. Leuk voor liefhebbers van muziek uit die tijd of je moet een fan zijn van Miller, maar anders zou ik wat anders uitzoeken. 2.0/muziek 4.0

avatar van Dutchfan
Vergeet het flauwe verhaaltje (alhoewel Ann Miller en Franklin Pangborn altijd de moeite waard zijn) en geniet van de fantasische muziek van Frank Sinatra tot Duke Ellington.

Deze film mag door muziekliefhebbers van dit genre niet gemist worden!

Ann Miller heeft slechts 1 dansnummer,en ze is goed!

De film was een gigantisch succes,vooral bij de soldaten(het was midden in de 2e wereldoorlog)

De twee mannelijke hoofdrolspelers Wright en Purcell zouden tragisch genoeg niet lang na de film overlijden.