• 8.292.726 stemmen

Alternatieve titel: Hirokin: The Last Samurai

Geregisseerd door: Alejo Mo-Sun

Met onder meer: Wes Bentley, Jessica Szohr en Angus Macfadyen

Plot Hirokin

Op een post-apocalyptische planeet begint Hirokin, een krijger met een duister verleden, aan een missie om zijn bestemming te vervullen. Na gevochten te hebben voor zijn leven om zijn vrouw en zoon te redden uit de handen van de kwaadaardige dictator Griffin en zijn elite-leger van jagers, wordt de strijder voor dood achtergelaten in de uitgestrekte woestijn. Gewapend met zijn samoeraizwaard wordt Hirokin gedwongen te kiezen tussen wraak voor de moord op zijn familie of de strijd voor de vrijheid van zijn volk.

image

avatar van breedbeeld

breedbeeld

Samengevat: Trage clichéshit waar niets iets bezienswaardigs in voorkomt.

Nah ja voor sommigen misschien dat meisje dat een soort kruising tussen Applegate en Mirren lijkt.. Qua uiterlijk dat is. Of ze meer in haar mars heeft kon Sun niet laten zien.

avatar van demcon

demcon

wat een stomme film, goedkoop, een dorpje bestaat uit 5 mensen, opgezet door kinderen waarschijnlijk, bah

avatar van Bullit

Bullit

Wat een draak van een film. Zonde van mijn tijd.

avatar van Draconian

Draconian

De film is niet echt de moeite waard. De boodschap in de film is wel verschrikkelijk mooi.

avatar van kampsie1

kampsie1

Niet de beste film aller tijden inderdaad. Maar ik sluit me niet aan bij bovengenoemde commentaren.

Het camera werk vond ik goed en het acteerwerk was in mijn ogen uitmuntend.

Af en toe zat er zelfs leuke humor in de film. Het deed me soms een beetje denken aan een goed toneelspel, maar dan met beelden.

Geen spijt van en het kijken zeker waard.

avatar van ambrosini

ambrosini

eeuhm....

wat zal ik hierover zeggen..

had hierbij hoge verwachtingen, maar helaas...

acteerwerk is goed.. alleen vond het film te traag en het verhaal slap.

avatar van blurp194

blurp194

Een groots en meeslepend epos, een origineel verhaal met een heleboel originele eigen details er in. Leuk verteld, mooi vormgegeven, en echt erg mooi in beeld gebracht op prachtige locaties.

Prima gespeeld ook ondanks (dankzij?) dat er niet echt grote namen meedoen - eigenlijk vond ik alleen Julian Sands wat tegenvallen. Wel een paar erg mooie actrices - Jessica Szohr wordt genoemd, maar Mercedes Manning maakt op mij meer indruk. En Laura Ramsey ook.

Jammer dat het echt wat te langdradig verteld wordt - da's het zwakke punt. Sommige scènes duren echt te lang, en soms wordt er veel te krampachtig uitgelegd - vooral aan het einde wordt dat irritant. En er zit toch eigenlijk net iets te weinig aanknopingspunt in het verhaal om makkelijk iets met een cultstatus te kunnen gaan bereiken. Terwijl ik dat toch eigenlijk niet zo heel vreemd zou vinden verder.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Toch niet zo slecht hoor. Het verhaal is niet altijd even interessant en bevat de nodige clichés, maar over het algemeen toch niet onaardig. Acteerwerk kan er ook mee door maar verwacht geen hoogstaande acteerprestaties. De gevechten vallen wel een beetje tegen. Dit had wel wat beter in beeld gebracht maar ook grootser aangepakt mogen worden. Nu kom het allemaal wat simpel over. Maar al met al geen slechte film. 3 sterren

avatar van Noodless

Noodless

Toch wel tegenvallend !

De locaties en de actrices ogen mooi, maar dat staat niet garant voor een goede film.

Daarvoor is het verhaal toch wel zwakjes en zijn de gevechten qua uitvoering niet echt geslaagd.

De bekende acteurs Macfadyen en Sands stellen wat teleur, de rest van de cast deed het behoorlijk. 4/10

avatar van jerry r

jerry r

slap film en goedkopen special effects

echt Zonde van de tijd

avatar van morpheus2000

morpheus2000

Jemig,

Wat een dramatische film.

Verhaal slaat nergens op, special effects zien er niet uit en er wordt onwijs slecht geacteerd. Wes Bentley loopt de film met een boze blik rond, terwijl hij dit beter met een lachende blik had kunnen doen, want makkelijker gaat ie zijn geld nooit weer verdienen.

Ondertussen wordt de muziek van Last of the Mohicans ook nog verkracht in deze film en lijken de scenes op het eind verdacht veel op Gladiator.

avatar van nadrin

nadrin

Ik vindt deze film niet zo slecht als sommigen hier schrijven. Anderzijds is het geen topper. Al zaten er wel goede elementen in

avatar van Bakema NL

Bakema NL

Film kon me boeien van begin tot eind. Verhaal niet origineel, maar die verhalen bestaan ook niet meer.

Wel weer redelijk origineel uitgevoerd....door minder budget en door hoe het gebracht wordt. De adrenaline/adhd junkies van nu zullen veelal afhaken, maar ik vond het juist weer even wat anders dan anders, heb me hier prima mee vermaakt.

avatar van Phantasm

Phantasm

Echt de moeite waard was de film niet. Over het geheel gebeurt er veel te weinig in.