Roogie's Bump (1954)

Alternatieve titel: The Kid Colossus

Komedie / Fantasy

geregisseerd door Harold Young
met Robert Marriott, Ruth Warrick en Olive Blakeney

Roogie Rigsby verhuist en de nieuwe omgeving valt niet mee. Hij wordt het mikpunt van spot en hij mag ook niet meedoen met honkbal. Maar op een dag gebeurt er iets vreemds en magisch: de geest van een ex-Brooklyn Dodger daalt neer en geeft Roogie een soort bult op zijn arm. Het resulteert in het vermogen van Roogie om beter te werpen dan wie ook ter wereld. Het duurt niet lang of Roogie wordt de nieuwe werper van de Dodgers, naast beroemdheden als Campanella, Erskine, Loes en Russ Meyer. Een jongensdroom komt uit, maar zijn moeder maakt zich grote zorgen.