Stand and Deliver (1928)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Donald Crisp
met Rod La Rocque, Lupe Velez en Warner Oland

Griekenland na de Eerste Wereldoorlog. De gerepatrieerde Engelse militair Roger Norman verveelt zich in het civiele leven en is op zoek naar sensatie. Roger krijgt daarvan meer dan hij had gewild, nadat hij zich heeft aangesloten bij het Griekse leger. Dit leger is op zoek naar de ongrijpbare bandiet Ghika. Tijdens een inval worden Roger en het boerenmeisje Jania ontvoerd door Ghika’s mannen en met spoed naar de bergen overgebracht. Voor een tijdje is Rogers loyaliteit verscheurd tussen de charismatische bandiet Ghika, die een echte hekel lijkt te hebben aan de regering, en het leger, dat gedreigd heeft hem te executeren, omdat hij een hogere officier heeft geslagen.