• 8.294.202 stemmen

Waiting for Armageddon (2009)

Documentaire | 74 minuten

Genre: Documentaire

Geregisseerd door: Kate Davis, David Heilbroner en Franco Sacchi

Met onder meer: Gary Bauer, Chip Berlet en George W. Bush

IMDb beoordeling: 6,3 (368)

Plot Waiting for Armageddon

In Amerika geloven 50 miljoen mensen dat het einde van de wereld zoals voorspeld in de Bijbel er binnenkort aan zit te komen. Deze documentaire laat een aantal van deze mensen aan het woord, en gunt ons een blik in hun dagelijks leven.

Zichzelf - American Values (archiefmateriaal)

Zichzelf - Political Research Associates

Zichzelf (archiefmateriaal)

Zichzelf (archiefmateriaal)

Zichzelf - Pastor, West Houston Bible Chuch (as Dr. Robert L. Dean)

Zichzelf - Professor of Biblical Studies

Zichzelf - Former Ghostwriter For Billy Graham

avatar van steph b

steph b

Wat me vooral opviel in deze docu, is dat christelijke mensen bijna niet op de "rapture" kunnen wachten! "Rapture" (opname naar de hemel voor gelovigen) betekent ook dat de niet-gelovigen op aarde moeten blijven en daar moeten lijden. Niet zo'n heel christelijke gedachte van deze christenen om de rest te laten lijden.

Hele vreemde docu, die in mijn ogen, veel laat zien over het hersenspoelen van christenen.

avatar van david bohm

david bohm

Zoals alle fundamentalisten geloven de conservatieve christenen dat zij het enige, ware geloof vertegenwoordigen. Opvallend intelligente mensen doen in deze documentaire pittige, onsmakelijke uitspraken.

Zo worden feministen en homo-activisten op één lijn gesteld met de nazi's. Voyeuristisch zullen zij, de uitverkorenen, vanaf de front row toekijken bij het eindoordeel waarbij één derde van al het water in bloed zal veranderen.

De joden, die al duizenden jaren hun geloof belijden, zitten er volledig naast en gaan eraan als ze zich niet bekeren. Dit in tegenstelling tot deze jankezen die op hun beurt dit hooguit een paar eeuw doen, Et cetera et cetera. Best griezelige mensen als je het mij vraagt.

De documentaire an sich is wat te eenzijdig. We horen wat andere geluiden, zoals van een Joodse rabbi en een geleerde maar de fundamentalisten wordt niets, geen enkel kritisch geluid in de weg gelegd om hun profetie te verkondigen. Hoewel een kritische vraag of observatie niets zal opleveren want het staat allemaal immers in de bijbel.

avatar van royals

royals

Eén van de beste documentaires die ik heb gezien. Ik bleef geboeid kijken omdat Bijbelse thematiek een onderwerp is waar ik van houdt.