Der Rasende Roland (1977)

Oost-Duitsland
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Edgar Kaufmann
met Jürgen Zartmann, Rita Feldmeier en Rolf Herricht

Treinbestuurder Roland is bij alle vrouwen langs zijn spoorlijn zeer geliefd. Hij toetert voortdurend als hij vanuit zijn locomotief een van zijn minnaressen ziet. Zijn vriend Walter plant voor hem zijn kalender voor zijn avondlijke afspraakjes. Op een dag ontdekt hij een nieuwe jonge blondine. Ze is toezichtsdame in een klein station en dochter van de stationschef, die op zijn beurt zijn dochter wil beschermen. Daar Rolands vader ook bij het spoor werkt, leggen beide vaders onderling overeengekomen maatregelen op aan deze verbinding. Zo worden bijvoorbeeld de uurtabellen uitgewisseld en wordt Roland ingezet op de sneltrein naar Berlijn.