Macho (2009)

Verenigde Staten / Zwitserland / Mexico
Komedie / Drama

geregisseerd door Rafael Palacio Illingworth
met Jolene Andersen, Rafael Palacio Illingworth en Michael Teh

De Mexicaanse Paul studeert aan de kunstacademie van Los Angeles. Hij maakt kennis met Sofi, die op bezoek is uit Canada. Ze worden tot over hun oren op elkaar verliefd. Paul en Sofi komen terecht in een relatie met pieken en dalen - de eerste kus, de eerste nacht samen, het eerste bedrog. Kunnen de twee ondanks de onderlinge afstand toch genoeg raakvlakken vinden om hun prille verhouding in stand te houden?

avatar van John Lee Hooker
Rustige en vrijwel zorgeloze mix van romantiek en drama waarin een verliefd stelletje hun dagen voornamelijk intiem doorbrengen in bed. Wanneer ze even alleen zijn wordt Paul direct krankzinnig, Sofi was meer terughoudend en ik weet niet of het aan haar acteren lag of haar personage maar soms kreeg ik het idee dat ze er niet zoveel in had. Het was dan ook wel terecht dat Paul in zijn eentje wegreed met die tent toen Sofi aangaf dat ze een hekel had aan kamperen en later toch weer wilde blijven. Alhoewel dit werkje niet zoveel verassingen in petto heeft is het absoluut geen doorsnee gebeuren en er zijn afwijkende, soms lange shots terug te vinden.

avatar van Jessen0wnt
Wel een geinig filmpje die een goede combinatie heeft met humor en drama. Hoewel het geheel wat goedkoop qua budget overkomt, heeft dit ook een voordeel. Ik stelde na de eerste tien minuten al geen verwachtingen meer waardoor de film juist verraste. Natuurlijk is laag niet gelijk aan slecht, maar ja. Je snapt me. Leuk geslaagd filmpje voor tussendoor. Voelt wel langer dan de korte speelduur. maar niet in negatieve zin. 3,5 ster

avatar van Decec
Een matige drama/romantiekfilm...
Komedie is mijn genre niet...
Teveel Romantiek (inclusief sexs) apart stukje verhalen...
Geen spannend verhaal...
Matige acteerwerk...
Geen HD kwaliteit aanwezig...
Geen goede achtergrond muziek (geen Dolby Digital)...
Geen aanrader...

Goede schets van een prille relatie die inderdaad, zoals het plot vermeldt, op zoek moet naar meer dan één raakvlak om er iets deugdelijks van te maken en uiteindelijk een aanvaardbaar en geloofwaardig verloop kent. Vond beide acteurs goed overuigend acteren.

avatar van SanderPuntCom
Rustig, ontspannend

Heeft iemand ooit het filmpje van 9gag gezien over de 8 fases in een relatie? Want daar lijkt deze film wel op, maar dan met meer fases, meer leuke momenten over een langere speelduur.

Het is bij momenten intens gebracht en ik vond beide personages wel overtuigen, al ging de Mexicaanse Paul meer op in zijn rol.

Een leuk tussendoortje, deze Macho.