Die Vermissten (2012)

Alternatieve titel: Reported Missing

Duitsland

geregisseerd door Jan Speckenbach
met André Hennicke, Luzie Ahrens en Paula Kroh

Plotseling verdwijnt de zestienjarige Martha. Haar vader Lothar, die jarenlang geen contact meer had met haar en zijn ex-vrouw, is niet echt bereid om haar te zoeken. Maar hij beseft al snel dat ook andere jongeren in de stad op onverklaarbare wijze verdwijnen. Lothar volgt hun spoor door het hele land. Af en toe ontmoet hij een jongere, maar zijn spoor loopt dood. In de volgende stad op zijn weg, ontmoet hij militiegroepen en een versterkte aanwezigheid van politie. Kinderen mogen niet langer op straat vertoeven, tenzij onder begeleiding van volwassenen. De wereld is veranderd...

avatar van Movie-Addicted
Zeer vreemde film. Pubers die zomaar van huis weglopen door mysterieuze redenen, een hopeloze vader die op zoek is naar zijn dochter die hij al 7 jaar niet meer heeft gezien. Nee dit werd hem niet.

Deze film kwam bij mij non-realistisch over.

*2.5