Wild Bill Hickok Rides (1942)

Western
82 minuten / 72 minuten (re-release)

geregisseerd door Ray Enright
met Constance Bennett, Bruce Cabot en Warren William

Het gokpaleis van Belle Andrews in Chicago is tot de grond toe afgebrand en ze accepteert de uitnodiging van Jim Farrel om met hem mee te gaan naar de Powder-rivier in Montana. Daar openen ze een nieuw gokpaleis en Farrel heeft het plan het hele gebied op te kopen. Hiertoe laat hij zijn handlangers claims leggen op de stukken grond, een formaliteit die de kolonisten die daar al wonen over het hoofd hebben gezien. Onderweg naar het Powdergebied ontmoeten ze Wild Bill Hickok die, eenmaal op de plaats van bestemming aangekomen, partij kiest voor de kolonisten in hun strijd tegen Farrel.

lezertje
Zeer simpele en niet al te diepgaande recht-toe-recht-aan western, die over elke revolverheld had kunnen gaan. Het feit dat hier was gekozen voor wildwest legende Wild Bill Hickok had waarschijnlijk alleen als bedoeling de mensen naar de bioscoop te lokken.