Looking for Nicolas Sarkozy (2011)

Alternatieve titel: Op Zoek naar Nicolas Sarkozy

1 stem

Frankrijk
Documentaire / Biografie
90 minuten / 54 minuten (ingekorte tv-versie)

geregisseerd door William Karel
met Nicolas Sarkozy, Marie-Roger Biloa en Charles Bremner

Documentaire van William Karel waarin 18 buitenlandse journalisten die gestationeerd zijn in Parijs, vertellen over hoe zij de huidige Franse president zien; Nicolas Sarkozy. Nog nooit heeft een Franse president zoveel tumult veroorzaakt als Nicolas Sarkozy. De Franse president staat graag in het middelpunt van de belangstelling en hij laat daarom vaak, zowel nationaal als internationaal, van zich horen. Zijn persoonlijkheid en zijn manier van politiek bedrijven verschilt sterk van zijn voorgangers. Sarkozy kreeg veel commentaar van de buitenlandse pers die gefascineerd werd door zijn complexe karakter. De documentaire geeft een beeld van Sarkozy met behulp van de beelden die de media van hem geeft. De regisseur wil weten in hoeverre Sarkozy de beeldvorming over Frankrijk buiten de landgrenzen heeft beïnvloed.