Pray for Japan (2012)

Japan
Documentaire

geregisseerd door Stuart J. Levy
met Kyôka Suzuki, Hiroyuki Abe en Najeeb Ullah Ayaz

Op 11 maart 2011 werd de kust van het gebied Tohoku in Japan vernietigd door een aardbeving van 9.0 op de schaal van richter en de daaropvolgende tsunami. Pray for Japan vindt plaats in het vernielde gebied Ishinomaki in de Miyagi prefectuur, met een populatie van meer dan 160.000 mensen. Filmmaker Stu Levy, een Amerikaan woonachtig in Japan, filmde de nasleep van de tsunami tijdens zijn vrijwilligerswerk in het gebied gedurende zes weken, en schoot voor meer dan 50 uur aan materiaal. De documentaire focust op vier hoofdzaken van de tragedie; school, onderdak, familie en vrijwilligers. Van elk van deze zaken ontmoeten we slachtoffers die voor zware obstakels hebben gestaan en gevochten hebben om deze te overwinnen. Het publiek wordt door middel van deze documentaire in staat gebracht de immense impact van de ramp te bevatten, en het gevecht dat deze helden hebben gevochten in naam van hun geliefden en hun geboorteplek.