• 8.299.825 stemmen

Tarzán en la Gruta del Oro (1969)

Avontuur | 95 minuten

Genre: Avontuur

Alternatieve titels: King of the Jungle / Tarzan in the Golden Grotto / Zan, King of the Jungle

Oorsprong: Spanje / Italië / Puerto Rico

Geregisseerd door: Manuel Caño

Met onder meer: Steve Hawkes, Kitty Swan, Krista Nell

IMDb beoordeling: 5,2 (84)

Oorspronkelijke taal: Spaans

Plot Tarzán en la Gruta del Oro

Tarzan helpt de Amazones en verslaat twee gangsters die de heilige goudschat van die vrouwen wil stelen. Wat volgt zijn een aantal zware gevechten tussen de jonge amazones en slechte piraten.

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Een gespierde Tarzan. Hebzuchtige/sadistische boeven. Een geheime grot. Een stam van exotische vrouwen. En een klein schepje romantiek erbij. Prima ingrediënten voor een avonturen film. Maar helaas is de uitwerking daarvan wat magertjes. Opvallend is dat de aandacht ook veel meer gericht is op de boeven dan op Tarzan (of in dit geval Zan) zelf, die helemaal niet zo vaak in beeld komt. Ipv een Cheetah is het maatje van onze held een papegaai. Film begint leuk met Tarzan die Kitty Swan komt redden. Maar in het middenstuk is het weer iet wat trager. Er is wel nog een grappig knullige scene waarin Tarzan vecht met een Gorilla. Op een gegeven moment komt de film weer op gang en komen we ook weer de nauwelijks aanwezige Swan met haar stam tegen. De final battle tussen Tarzan en z'n vijand valt dan weer tegen. Steve Hawkes is een jungle held met een beetje 'n Elvis look. Doet het niet slecht vind ik zelf en oogt fit voor de rol. Maar vond dat de film wel kansen liet liggen. Daarom 2,5.