Before the Music Dies (2006)

Documentaire / Muziek

geregisseerd door Andrew Shapter
met Erykah Badu, Dave Matthews en Eric Clapton

Before the Music Dies is een documentaire uit 2006 waarin de huidige popmuziek kritisch wordt bekeken door bekende artiesten als Eric Clapton, Dave Matthews, Elvis Costello, Erykah Badu, Branford Marsalis en Bonnie Raitt. De makers gingen op zoek naar echt originele Amerikaanse muziek.

avatar van steph b
Matige documentaire waarin duidelijk wordt dat het behoorlijk slecht gaat in de muziekindustrie, en dan vooral op het vlak van het door laten breken van nieuw talent.
Radiozenders die de hele dag dezelfde nummers draaien zonder enige diepgang, alleen maar gestuurd door commercie. Een dramatische ontwikkeling die we in Nederland helaas ook meemaken.
De documentaire valt veel in de herhaling en komt bijna niet met oplossingen, behalve dan dat het internet een (gelukkig) steeds belangrijker podium voor nieuw talent is.
Documentaire die veel open deuren intrapt en helemaal niet boeit!