ad
  • 8.105.295 stemmen

El Sonido del Bandoneón (2011)

Documentaire / Muziek | 70 minuten

Genre: Documentaire / Muziek

Alternatieve titel: The Sound of the Bandoneón

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Jiska Rickels

IMDb beoordeling: 7,4 (5)

Oorspronkelijke titel: El sonido del bandonéon

Releasedatum: 18 november 2011

Over El Sonido del Bandoneón

Portret van het Argentijnse muziekinstrument de bandonéon. In Argentinië dreigt de bandoneon in de vergetelheid te raken. Oude muziekinstrumenten vergaan en er worden nog weinig nieuwe bandoneons gemaakt. De film laat de strijd zien om het instrument levend te houden. Eén van de bekendste bandoneonspelers van Argentinië, Néstor Marconi, wordt gevolgd tijdens de repetities en concerten in Buenos Aires, net als Daniel Vedia die lesgeeft aan arme studenten op het platteland van Argentinië.

avatar van Dreiecke

Dreiecke

Een erg interessante muziekdocumentaire. Leerzaam.

Het gaat over diverse soorten muziek van over de hele wereld, de (op)bouw van instrumenten, emotie in muziek, de invloed van atmosferische druk, maatschappelijke en culturele verschijnselen en een visie op menselijke gewoontes. Zelfs spiritualiteit komt voorbij, muziek vs cosmos bv.

Ja, wat niet eigenlijk?

Door deze enorme diversiteit in zijdelings aangesneden onderwerpen, waar muziek allemaal mee van doen heeft volgens de makers, vind ik de docu erg boeiend.

avatar van booyo

booyo

Ik vond deze docu ook erg boeiend. Niet te opdringerig, nergens gehaast, gewoon mooi. Prachtige beelden van Argentinië zelf ook trouwens.

avatar van mimitski

mimitski