• 8.479.513 stemmen

Tarzán y el Tesoro Kawana (1974)

Avontuur | 95 minuten

Genre: Avontuur

Alternatieve titel: Tarzan and the Kawana Treasure

Oorsprong: Spanje

Geregisseerd door: José Truchado

Met onder meer: José Luis Ayestarán, Frank Braña, Cris Huerta

IMDb beoordeling: 4,7 (15)

Oorspronkelijke taal: Spaans

Plot Tarzán y el Tesoro Kawana

Een stel westerse avonturiers trekt het oerwoud in. Ze zijn op zoek naar een schat die aan de inboorlingen toebehoort. Tarzan moet de schat verdedigen tegen deze slechteriken.

avatar van Brix

Brix

Een prima uitziende Tarzan (de Spaanse acteur José Luis Ayestarán, oftewel Richard Yesteran,

in een ondermaatse film, met enkele aardige beelden, opgenomen aan de Afrikaanse Ivoorkust.

Jammer, want Yesteran was een van de weinige acteurs in de Tarzan rol die daadwerkelijk leek op de beschrijving van de bedenker van deze jungleheld, Edgar Rice Burroughs.

Yesteran verkeert ook nu nog in blakende gezondheid, te danken aan zijn levenswijze (dagelijkse fitness trainingen etc.)

Deze film werd in Nederland niet uitgebracht als bioscoopfilm, maar wel op super 8 film en videocassette.

In België denkelijk wel in de bioscopen te zien geweest, net als de andere Tarzan film met Yesteran, Tarzán Y el Misterio de la Selva (1973)

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Leuk dat je weer op een Tarzan film reageert. Ik heb niet bepaald positieve verhalen van deze film gehoord. Wil deze zelf ook gaan zien, maar een desbetreffende vhs scoren van deze film lijkt me heel moeilijk.