Jucy (2010)

Australië

geregisseerd door Louise Alston
met de stem van Orson Welles, Ryan Johnson en Andrew Ryan

Jackie en Lucy, samen genaamd JUCY, zijn beiden achter in de twintig. Ze zijn elkaars beste vriendinnen en doen alles samen. Ze werken samen bij de lokale videotheek en in hun vrije tijd lezen ze samen tijdschriften, roken ze samen verkeerde dingen en dromen ze samen van jongens. Ze worden er van beschuldigd “in a womance” (lesbisch) te zijn. Dit pikken ze niet en ze zijn vastbesloten om het tegenovergestelde te bewijzen; het wordt tijd om volwassen te worden.

Aangename kleine productie uit Down Under die de aandacht goed weet vast te houden.