Voor de Eeuwigheid (2012)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Arno Kranenborg
met Pim Floor en Nieske Floor

Garagehouder Pim Floor en zijn vrouw Nieske wonen op een idyllische boerderij aan een zandpad in de Betuwe. In de schuur naast de boerderij knapt Pim oude Mercedessen op en verdient daar zijn boterham mee. Nieske is kraamverzorgster. Nieske heeft Pim in een paar jaar tijd zien veranderen van een vrolijke vrijbuiter in een stille gelovige man die dagelijks de bijbel leest, en die iedereen wil overtuigen van het ware geloof. Pim is ervan overtuigd dat het einde der tijden nabij is. Pims evangelisatiedrift zet het huwelijk onder zware druk.

avatar van chiel
Klinkt interessant! Binnenkort op tv ofzo?

Al op tv geweest zelfs.
Hier online te bekijken: link

avatar van wendyvortex
Kijk dat kunnen we in Nederland dan weer wel: sfeerolle documentaires maken met filmische kwaliteit.
Echtpaar uit De Betuwe waarvan manlief in de Here raakt en mevrouw vooralsnog wat achterblijft in het geloof.
Geloof van de strekking van Johannes de Heer (voormalig NCRV en Het Zoeklicht) waarschijnlijk de Vrije Evangelische Gemeenten.
Prachtige scene waarin de Moslim-klanten zich heel netjes gedragen bij een liefdesverklaring over Jezus en menen dat zij toch ook wel in het paradijs zullen komen, waarop garagehouder Pim ze al even vriendelijk verteld dat dat toch zeer zeker niet het geval zal zijn. Verder nog een cursusje apocalyps aflezen aan de hand van het NOS-journaal.
Maar als portret met waarde voor Pim en zijn vrouw en sfeervol als een film.