Le Désamour (2010)

Frankrijk

geregisseerd door Daniel Janneau
met Florence Pernel, Bruno Wolkowitch en Marie Béraud

Laura en Bertrand zijn inmiddels 12 jaar getrouwd en leiden elk een druk zakenleven. Zij als eindredacteur bij een uitgeverij, hij als een briljant architect. Laura’s tienerdochter Sophie studeert en heeft een vriend, die ze graag haar moeder en Bertrand wil voorstellen. Wat Sophie nog niet weet, is dat haar moeder en Bertrand na 12 jaar huwelijk teleurgesteld zijn in hun liefde voor elkaar. Bertrand besluit daarom apart te gaan wonen met zijn nieuwe vriendin Charlotte – zeer tot ongenoegen van Sophie.

Typisch Franse filmpje over klassieke relatieproblemen binnen het gezin. Als de wederzijds belangstelling voor elkaar gaat tanen, liggen de problemen zo voor de hand.
Niet al te diepgaand, eerder langdradig met veel "bonjour's" en "ça va's" en dode momenten, maar zekerlijk goed bedoeld.