Panenstvi (1937)

Alternatieve titel: Virginity

Tsjechoslowakije

geregisseerd door Otakar Vávra
met Lida Baarova, Ladislav Bohác en Jaroslav Prucha

De jonge en mooie Hana wordt door haar moeder op straat gezet nadat ze is lastig gevallen door haar stiefvader. Ze vindt een baantje in een cafetaria, waar ze al snel hogerop klimt, maar waar ze ook de ogen van alle mannen, inclusief haar baas, op zich gevestigd weet. Ze raakt verliefd op de jonge en arme componist Pavel, die ernstig ziek is. Om de kosten voor zijn medische behandeling te kunnen betalen overweegt Hana in te stemmen met de wensen van een oude advocaat. Zal het haar lukken haar maagdelijkheid te bewaren?