The Economics of Happiness (2011)

Verenigde Staten / Nicaragua / Frankrijk / Duitsland / Verenigd Koninkrijk / Australië / India / Thailand / Japan / China
Documentaire

geregisseerd door Steven Gorelick, Helena Norberg-Hodge en John Page

Documentaire over het dubbele gezicht van de economische globalisering: een wereld die zich gelijktijdig in twee heel verschillende richtingen beweegt. Enerzijds is er de alliantie van overheden en grote bedrijven die de macht van het bedrijfsleven in stand houdt. En tegelijkertijd is er een wereldwijd verzet van mensen tegen dit beleid. Zij vragen om een herregulering van handel en financiën én ze nemen het heft in eigen hand om een heel andere toekomst te creëren. Ze zetten zich in voor gemeenschappen op een meer menselijke schaal en voor een ecologische, lokaal georiënteerde economie.