Schilf (2012)

Duitsland
Drama / Thriller

geregisseerd door Claudia Lehmann
met Mark Waschke, Stipe Erceg en Bernadette Heerwagen

De natuurkundigen Sebastian en Oskar waren beste vrienden aan de universiteit, een onafscheidelijk duo, de een pragmatisch en ietwat onhandig, de ander ingenieus en elegant. Maar na zeer felle professionele debatten en nadat Sebastian gehuwd is en een zoon heeft, is hun relatie wat afgekoeld en zien de twee elkaar nog zelden. Maar dan wordt Sebastians zoon ontvoerd. De jongen zal pas vrijgelaten worden als Sebastian een moord pleegt; dit wordt hem anoniem meegedeeld. Sebastian zoekt wanhopig hulp bij zijn oude vriend.

Ongeloofwaardige en matige Duitse thriller die op alle fronten doorsnee is.