Revenge for Jolly! (2012)

Komedie / Drama

geregisseerd door Chadd Harbold
met Brian Petsos, Oscar Isaac en Elijah Wood

Niets houdt Harry (Brian Petsos) tegen om de dood van zijn geliefde hond Jolly te wreken. Hij en zijn demente neef Cecil (Oscar Isaac) volgen een reeks aanwijzingen om de moordenaar op het spoor te komen. En zo nodig vernietigen ze alles en iedereen die hen daarbij in de weg staan...

avatar van jarno1975
Ook met Ryan Phillippe, Kristen Wiig, Adam Brody, David Rasche en Amy Seimetz.

Waarschijnlijk moet je een "echte" hondenliefhebber zijn om deze film ten volle te kunnen genieten, want ik zag de lol van deze low budget donkere komedie niet. Ziekelijke affectie en verdriet ontaarden in extreme woede met als resultaat over de top actie (zinloze moorden en een bloedbad). In mijn ogen gaat het verhaal nergens heen, is de spanning ver te zoeken, is er een tekort aan dialoog en is het einde bijzonder onduidelijk. Bovendien staan op het affiche grote namen die nauwelijks in beeld komen.

Tijdje geleden nog gezien.. Niet echt een film van voor mij en dat ondanks de 7 honden die hier rond lopen haha.

Voor de persoon die overal om kan lachen is het een goede film maar voor de mensen zoals ik gaat het nergens over.

gauke schreef:

Jammer, dat Gauke de film niet goed heeft begrepen. Het gaat hier over hedendaagse gebeurtenissen, die helaas steeds vaker voorkomen. Zo ook recent in Nijmegen. Deze film laat in ieder geval zien, dat er gelukkig hondenliefhebbers zijn, die deze dieren min of meer als hun gelijken zien. Dieren hebben toch ook rechten !?

livalyssa schreef:

Ik betwist geen moment de rechten van dieren (ik vind bijvoorbeeld dat de Partij voor de Dieren uitstekend parlementair werk doet), maar heb het hier over de inhoud van de film.

avatar van opa-ben
een huisdier is voor veel mensen net als een kind, vooral voor de eenzamen onder ons.
deze film trekt alles natuurlijk wel heel erg in het extreme maar dat maakt het juist wel grappig om naar te kijken.

avatar van Marvinleeaday
De revenge is net een tikkeltje te, en het eind te open. Jammer er had wat meer in gezeten.

avatar van schumacher
Ja zeg . Als ge ne film wil zien mee ne ferme hoek af dan moet ge zeker eens deze gezien hebben.
Geen te vette film dat niet maar door die hoek af vond ik hem toch nog redelijk haha.