O Império do Desejo (1981)

Brazilië
Komedie / Erotiek

geregisseerd door Carlos Reichenbach
met Roberto Miranda, Benjamin Cattan en Márcia Fraga

Weduwe Sandra reist naar haar afgelegen strandhuis om er krakers te verjagen. Onderweg geeft ze een hippiestel een lift, die zij uiteindelijk vraagt om huisbewaarder te worden van het strandhuis. Met de hulp van de louche advocaat Doctor Carvalho weet ze de krakers weg te krijgen. Als Sandra's vriend arriveert neemt het verhaal een erotische wending. Tegelijkertijd krijgt Sandra het doodsbenauwd van verhalen over een plaatselijke ‘engel der wrake’ die het gemunt heeft op onbeschaafde klaplopers - een gewelddadig contrast met de euforische stemming.