The Prairie (1947)

Western / Romantiek

geregisseerd door Frank Wisbar
met Lenore Aubert, Alan Baxter en Russ Vincent

De religieuze fanaticus Ismaël Bush is vastbesloten om land te vinden waar hij zijn eigen regels zal kunnen bepalen. Ismaël verlaat daarom met zijn vrouw en vijf zonen Kentucky om naar onontgonnen grondgebied in de nieuwe staat Louisiana te gaan. Asa Bush, de oudste zoon van Ismaël, en zijn oom Abiram Wite redden Ellen Wade uit handen van de indianen. Ismaël staat toe dat Ellen met hen meereist. Het gezelschap wordt onderweg geconfronteerd met enorme moeilijkheden, zoals de brandende zon, zeeën van verschroeid gras, dorst en honger. Paul Hover, een vreemdeling en kaartenmaker van de regering, leidt het gezelschap uiteindelijk naar water. Ondertussen zijn alle zonen van Ismaël en oom Abiram verliefd geworden op Ellen. Ellen is echter verliefd op Paul Bush. Conflicten vanwege Ellen kunnen niet uitblijven.