Leprechaun's Revenge (2012)

Alternatieve titels: St. Patrick's Day Leprechaun | Red Clover

Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Drew Daywalt
met Billy Zane, William Devane en Courtney Halverson

Een kwaadaardige dwerg zit al lange tijd gevangen tussen de wortels van een oude eikenboom. Op St. Patrick's Day komt de dwerg per ongeluk vrij. De dwerg besluit de nakomelingen van de mensen die hem opgesloten hebben te grazen te nemen en laat een spoor van dood en verderf achter.

avatar van jeroentjuhhhhh
Best crappy. Alsof ze een week van tevoren besloten om een film rond St. Patrick's Day te schieten. Best een aardig idee verder dat totaal niet op de bekende (cult) film uit 1993 lijkt, zeker de leprechaun onderscheidt zich prima. Beetje jammer dat ze zo'n roodharig trutje in de hoofdrol hebben gestopt met een aantal aardige maar ook een stel ernstig matige medespelers. Die 'Chase Boltin' bijvoorbeeld Soms wel grappig dankzij het klungelige (tijdens die optocht, what the...?!) maar schiet toch een beetje tekort t.o.v andere recente SyFy films. Zet ze regelmatig op en vermaak me er prima mee, maar deze haalt de voldoende niet.