Pommes Essen (2012)

Duitsland
Familie

geregisseerd door Tina von Traben
met Luise Risch, Marlene Risch en Anneke Kim Sarnau

Sinds haar vader overleden is, runt Frieda samen met haar drie jonge dochters zijn frietzaak. Maar deze is niet erg succesvol, ondanks ze haar vaders overheerlijke saus met een geheim recept bezit. Haar bedrieglijke broer Walter echter, die carrière heeft gemaakt met een fastfood keten, probeert elke smerige truc om de formule van de geheime saus in handen te krijgen. Hij lokt Frieda's oudste dochter Patty, die droomt van een loopbaan als chef-kok, met een hypocriet aanbod.

Een beetje braaf, maar ondanks de voorspelbaarheid toch uiterst sympathiek.

avatar van 93.9
Gaan ze dit op tv weer in het Nederlands nasynchroniseren? Hoop 't niet..