Eerduosi 100 (2012)

1 stem

China
Documentaire

geregisseerd door Ai Weiwei

Ordos 100 is een bouwproject van het Zwitserse architectenbureau Herzog & de Meuron en de Chinese kunstenaar Ai Weiwei. Zij nodigden honderd architecten uit 27 landen uit om ieder één villa van 1000 vierkante meter te ontwerpen voor een nieuwe gemeenschap in Ordos in Binnen-Mongolië. Het ontwerp van de 100 villa’s moest passen in een door Ai Weiwei ontworpen masterplan. Op 25 januari 2008 kwamen de 100 architecten bij elkaar in Ordos voor een eerste bezoek aan de locatie. De film Ordos 100 documenteert drie bezoeken, tijdens welke het masterplan en het ontwerp van de villa’s afgerond werden. Tot op heden is het Ordos 100-project nog niet gerealiseerd.