Bis zum Horizont, Dann Links! (2012)

Alternatieve titel: Fly Away

Duitsland

geregisseerd door Bernd Böhlich
met Otto Sander, Angelica Domröse en Herbert Feuerstein

De trotse en zeer aantrekkelijke Annegret Simon is nieuw in het bejaardentehuis en trekt er onmiddellijk de aandacht van de Heer von Tiedgen. Bewegingstherapie, in koor zingen, lezen, zijn voor hem het toppunt van verveling. Maar op een avond mogen alle bewoners van het tehuis 'Avondster' een rondvlucht maken met een vliegtuig. Tiedgen heeft een gedurfd idee, waarmee hij hoopt indruk te maken op Annegret. Als het vliegtuig in de lucht is, gaat Tiedgen naar de cockpit, om even later terug te voorschijn te komen als nieuwe kapitein. Tiedgen heeft het vliegtuig gekaapt..