Ogul (2011)

Alternatieve titels: The Son | Oğul

Turkije

geregisseerd door Atilla Cengiz
met Riza Akin, Enes Atış en Şahin Ergüney

Ogul vertelt over de tragedies van de oorlog tussen Turkije en de Koerden door de ogen van twee vaders uit verschillende regio's van Turkije. Eén vader komt uit Gireson, een stad uit het Zwarte-Zeegebied, de andere vader komt uit Tunceli, een kleine zuidoostelijke stad in het hart van het conflict. Beide vaders zijn op zoek naar hun zonen. Een zoon verliet zijn woonplaats om op zoek te gaan naar het meisje waarop hij verliefd is geworden. De andere zoon is de bergen ingetrokken om zich aan te sluiten bij de Koerdische rebellen.