Srebrenica: Never Again? (2005)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Leslie Woodhead
met Hasan Nuhanovic, Saliha Osmanovic en Zumra Sekhomerovic

'Srebrenica: Never Again?' vertelt de geschiedenis van drie mensen waarvan het leven overhoop werd gegooid door de genocide die in juli 1995 plaatsvond. Tien jaar na de traumatische gebeurtenissen keerde de filmmaker naar Bosnië terug om het leven van deze mensen vast te leggen. Hasan Nuhanovic verloor zijn hele familie, moeder, vader en broer in het bloedbad. Saliha Osmanovic verloor haar man en twee zonen in Srebrenica en in haar eentje vecht ze al tien jaar om de draad van haar leven weer op te pakken. Zumra Sekhomerovic heeft haar man niet meer gezien sinds hij juli 1995 door Bosnisch-Servische soldaten werd meegevoerd.