Svartir Englar (2008)

Alternatieve titel: Black Angels

IJsland
Misdaad
270 minuten (miniserie, 6 delen)

geregisseerd door Óskar Jónasson
met Steinn Ármann Magnússon, Sólveig Arnarsdóttir en Magnús Jónsson

Stefan, Katrin, Gudni en Arni, maken allemaal deel uit van het rechercheteam van IJsland. De oudste van hen, Stefan, leeft eigenlijk voortdurend in het verleden en is er zeker van dat zijn land langzamerhand onbestuurbaar wordt. De laatste paar jaar is de misdaad van kleine vergrijpen 'geëvolueerd' naar "volwassen" en vooral gevaarlijke soorten misdaden, en meer en meer ook internationaal georiënteerd. Als de eigenaar van een reclamebureau bij een val van een hoge flat om het leven komt, betwijfelt de politie of het wel zelfmoord is. Naarmate het onderzoek vordert, verdwijnt er een vrouw genaamd Birgitta. Zij is een systeemanalist die betrokken lijkt te zijn bij een geheimzinnig project van het Ministerie van Justitie.

Dit soort films spreken mij aan. Meestal een goed verhaal met niet al te veel overdreven acties.
Het is zoals het is. Wel spanning tot het laatste moment. Niet echt grote toppers maar wel goed om naar te kijken. Dikke voldoende

Prima miniserie.
Goede cast en een uitstekend verhaal, boeiend.
Deze miniserie is er een uit de Scandinavian Crime Collection en zelden stellen die series teleur, ook deze dus niet, je blijft de ganse tijd geboeid kijken en dat is al een teken dat de reeks zo goed is.
Hopelijk komen (of zijn) er van deze serie nog afleveringen