La Mauvaise Rencontre (2011)

Frankrijk

geregisseerd door Josée Dayan
met Matthieu Dessertine, Jeanne Moreau en Samuel Mercer

Loup en Mando zijn samen opgegroeid in Parijs en zijn vrienden voor het leven. Eens volwassen hebben ze andere interesses: Loup wordt psychoanalyticus, terwijl Mando's aandacht zich focust op rechten en economie. Een breuk lijkt zich aan te kondigen...

avatar van henrygreenways
Jeanne Moreau speelt de sterren van de hemel en dat na 140 filmrollen!! Prima film

Josée Dayan maakt TV-films en sommige van zeer goede makelij zoals o.m. haar "Les Misérables" en "Mourir d'aimer" die ik zag en ook deze "La mauvaise Rencontre" kan bekoren zij het dat hij van heel psychologische aard is en daarom niet zo precies algemeen toegankelijk.
De verhaallijn is evenwel opmerkelijk en het slot houdt een verrassende uitleg in.
De acteurs doen het behoorlijk, waarbij Jeanne Moreau, toch al 83 bij het draaien van deze film, wel de blikvanger is.