205 - Zimmer der Angst (2011)

Alternatieve titels: 205: Room of Fear | Zimmer 205 - Traust Du Dich Rein? | Zimmer 205

Duitsland
Drama / Horror

geregisseerd door Rainer Matsutani
met Jennifer Ulrich, André Hennicke en Inez Bjørg David

Wat gebeurde er in kamer 205? Waarom woont er al meer dan een jaar niemand meer? Katrin kan het niets schelen: de 19-jarige studente heeft een kamer bemachtigd in het studentenhuis en dat betekent vrijheid. Vrijheid van huis en weg van haar overbezorgde vader. Het semester is nog maar net begonnen en het is tijd om nieuwe vrienden te maken, naar feestjes te gaan, seks te hebben en, natuurlijk, naar de lessen gaan. Dan gebeuren er vreemde dingen in haar kamer en begint ze te begrijpen waarom niemand voor haar wilde intrekken in kamer 205.

avatar van sinterklaas
Doet bij de titel gelijk al denken aan 1408.

avatar van Moviestar1979
De Duitstalige remake van Kollegiet (2007).

Mede dankzij de aanpassingen aan het script, is deze iets beter dan de originele versie. De film werd in 2010 en 2011 opgenomen, maar kwam pas in 2013 uit. De schrikeffecten zijn beter en vooral het einde is mooi gedaan.

2,5 *