• 8.356.533 stemmen

Genre: Mystery / Misdaad

Oorsprong: Taiwan

Geregisseerd door: Yi-chi Lien

Met onder meer: Sonia Sui

IMDb beoordeling: 5,3 (276)

Oorspronkelijke taal: Mandarijn

Plot Make Up

Min-Hsiu is een vrouwelijke begrafenisondernemer. Op een dag krijgt ze te maken met het lijk van haar vroegere muzieklerares Chen Ting, die gestorven is aan een overdosis slaappillen. Al snel wordt Min-Hsiu bezocht door Cheng-Fu, de verdrietige man van Chen Ting. Hij is psychiater en behandelde Chen Ting. Cheng-Fu wil graag weten hoe zijn vrouw was voor hun huwelijk en besluit Min-Hsiu te gebruiken om dat uit te zoeken.

image

Onderhond

Mooi.

Mix van drama en thriller, waarbij het dramastuk toch wat beter werkt. Het is vooral het wat povere acteerwerk van Chen's man die soms roet in het eten gooit.

Daartegenover staat een hoop visuele pracht en goed acteerwerk van de rest van de cast. Geen land dat tegenwoordig zulke visueel rijke films produceert wat mij betreft. Elke scene is gewoon een pareltje.

Verhaaltje volstaat, al had het iets korter gemogen en hoefde het thriller gedeelte uiteindelijk niet zo voor mij. Aanrader voor de mensen die zich wel thuis voelen in de Taiwenese esthetiek, Lien mag zeker een volgende poging wagen.

4.0* en een uitgebreide review

avatar van WardT

WardT

Zeker mooi.

Ik vond ook het dramagedeelte wat sterker dan het hele thrillergebeuren. Sowieso vond ik het verhaal niet zo heel bijzonder, maar storend was het ook niet. Ik heb wel een enorm zwak voor Nikki Hsieh, maar ook de rol van Chen werd goed gespeeld! De rest van de cast kon wat minder indruk maken helaas.

Visueel is het wel weer genieten geblazen (net als bij de paar andere recente Taiwanese films die ik heb gezien). Zitten echt verschillende verbluffende shots in de film (mooi gebruik van kleur en belichting vooral). Soms ziet de film er alleen iets te glossy uit voor mijn smaak (had ik bij Honey PuPu ook af en toe last van). Dat is dan ook het enige kritiekpunt dat ik op de visuele stijl van de film heb.

Toch zie ik de visuele pracht van een film als dit liever gekoppeld aan een iets interessanter, subtieler verhaal zoals in One Day.